RPG

Nu har höstmånaden september kommit!

Hej på er!
 
Jag älskar hösten jämte vintern! Ingen annan årstid är så färgglad i sin helhet som den. Ja, våren och sommaren har många blommor i olika färger, men hösten är speciellt och de andra årstiderna kan inte konkurrera med. Det finns helt enkelt mer färgglädje, eftersom det gröna blir mindre och dominerar inte längre, utan blir blandat. Jag längtar efter det första löv, som ska ramla ner. Det är så roligt att gå i och lyssna på, hur det prasslar.
 
Så klart, att våra instinkter skriker nu: förberedda dig! Och många börjar att bli deprimerade, eftersom dagarna blir kortare, mörkare, kallare. Ja! Ropar jag då! När jag flyttade till Sverige, tänkte jag inte på, att jag kunde ha ett problem med ljuset, utan man tänker bara som de flesta på mörkret. Mörkret är ibland hemskt, men så underbart att komma ner och ha mysigt hemma. I sommaren är det längre ljust, jag hittar inte tillräcklig sov och jag blir mer stressad. Då känner jag mindre glädje, men nu blir jag tidigare trött och kan sova igen!
 
Den här tiden betyder med, att jag har en ny häst och en ny dress! Den nya i stallet heter ”Autumnpumpkin” resp. Mr. Harlekin. Namnet är inte så ovanligt, eftersom hösten och Halloween ska komma snart! Färgglädje och godisar! =D
 
Ha det så kul som jag!