Isabell-skäck? Eller en cremello resp. perlino?

Ibland är det roligt att forska, vilken färgkategori passar en häst i. Ibland är det underligt, vilket konstigt konstverk skapade SSO-teamet och om den verkligen finns på jorden. Jag litar på dem, att det finns alla färgkombinationer, eftersom de väl hade några bilder av riktiga hästar. Men varför inte heller uppfinna en ovanlig kombination? Idag är allt möjligt, eller?
 
Så undrade jag nu, vilken färg kunde ha den här hästen:
 

Först var min tanke som andra spelare: Isabell! Att det är en skäck, är helt klart, så menar jag. Jag letade alltså på nätet och läste efter och tog reda på, att Isabell- resp. Palominohästar inte ska ha blåa ögon, utan mörka, som hud och hovar. Vilket stilbrott! Det betydde för mig nu: fortsätt att söka! Bland skäckar är det inte ovanligt, att det finns många hästfärger med blåa ögon. Dock skulle jag tipsa mer på en häst med gulanlag, som Cremello resp. Perlino (varvid de har mörkare manar och svansar). Här finns även olika typer av färgnyanser och färgen verkar mer metallic. Helt roligt och underbart! Eller hur tycker ni? Berätta gärna! =D