Nytt system: Värva en kompis!

Rak på sak: Jag tycker absolut inte om det här och jag är mot detta! Det är det sämsta, vad SSO kunde införa! Jag är så upprörd och ledsen! Men så är det numera och det är slut med SSOs gullighet och svenskarnas samhällstankar, som jag tyckte om flest. Välkommen i den kapitalistiska världen. Dags att vakna upp. Ja, det låter hårt, men jag ser väldigt kritiskt på den här utvecklingen.
 
De är inte de första, som använder det här belöningssystemet, som fungerar som en snöbollseffekt. Men tyvärr fungerar det inte för alla, utan bara för en vis del och bara begränsat. Jag kan absolut inte förstå, hur de hade kommit på detta!
 
Jag hade önskat mig, att de hade gjord ett belöningssystem för den enskilda spelaren. En personlig motivation att fortsätta spela istället att lägga ansvaret på den, så att SSO kan växa. De, som befinner sig i målgruppen, ska ha det enkelt att hitta nån, som ska börja. Men därmed börjar bollen rulla.
 
Jag kan måla ut mig, hur det tilldrar sig: Den nya spelaren börjar tjata hos föräldrarna, för att få en SR-account. Om spelaren inte får detta, så kommer det till bråk mellan föräldrarna och två vänner. Om spelaren tappar lusten direkt efter några level, så kommer också upp bråk mellan vännerna och tjat om att fortsätta, eftersom det lockar belöningar och förväntningarna är stora i målgruppens ålder. Det stressar onödigt socialt upp så många unga personer! Sen finns det grupperna, som inte har någon kontakt allts till personer, som skulle börja spela. Vad ska de göra?
 
De har bara en chans: att hoppa på! Släng in en kod, så att någon hittar den och är så snäll och börjar spela och fortsätter till målets slut.
 
Hur sjuk är detta egentligen? Jag hade tänkt, att snöbollseffekten inte fanns längre mer, men jag hade tänkt fel då. De, som står först i råden eller är "kändisar", ska ha tur. Men de, som kommer längs ner eller har det socialt svårt, ska det bli svårare och svårare att hitta någon, som vill börja för en. Var är då den ”win-win”-situationen? Jag ser bara en win-sida: SSO. Spelarna kan bara förlora.
 
Jag är hel chockerad om det här! Hur kunde de göra så? Det har ingenting att göra med ett socialt umgänge, utan ha en touch av en anti-kampanj för mig. Det är en ren vinststatistik för SSO. Jag förstår, att de behöver pengar för att kunna utveckla sig. Men jag tycker, det här var en fel väg, som jag inte vill gå med. Jag struntar i det!
 
Skulle du ha en positiv tanke om detta, så berätta gärna om den! :)
 
En fin fjärde advent på dig och god jul!
#1 - - Cecilia Gladefield :

Förstår vad du menar och vill få fram. Mitt synsätt på det hela är att de är ett företag och måste gå med vinst för att överleva och detta är ett sätt för dem att göra det. Visst är det lite orättvist att vissa spelare får större nytta av detta dock är belöningarna överflödiga på så sätt att de har inget med spelet att göra, de ger ingen bonus eller försprång i spelet utan är bara kosmetiska skryt troféer eller vad man ska säga ;P Det är alltid en balansgång att göra äldre spelare glada och få dem att stanna samt att locka nya spelare. Båda målgrupperna är livsviktiga för företagets framgång. :)

#2 - - Karla Dolphinwood:

Personligen har jag inte så jättemånga vänner utan det är jag och tre stycken till som hänger ihop och tyvärr är ingen av dem spelintresserade :/ Det slutade att jag bjöd in mig själv haha xD