Starthästkopior vs. Version 2.0

Med den nya arabhästversionen fick jag denna tanke inte den första gången: ack, vad gillar jag de gamla modellerna. De har ett speciellt karaktäruttryck för mig, som är absolut unikt! Ju mer SSO försöker nu att göra hästarna så realistiska desto mer vill jag också att de blir på detta sätt. Dock blir jag besviken, eftersom det ofta finns brister och begränsningar. Vad man inte kan missa med: Versionen 2.0 likar nu även som hästarna innan sina kompissar - på grund av trycket att ge ut nya 2.0 versioner? Egentligen inte konstigt, eftersom var och en programmerare bär sin handskrift.
 
Men ändå skulle SSO blir ärlig och trogen till sig själv och förenas alla starthästkopior som "jorvikiskt varmblod" och säljas dem nånstans i Moorland. =D Så blir de inte bortglömt resp. står i skuggan av versionen 2.0. Det är inte rättvis mot dem.
 
Dessutom vore det en skoj att se allihopa! :D
 
 
En kul och bra början, som hittade för snabbt sitt slut:
 
Jag hoppas på mer av dem. ;)
#1 - - Cecilia Gladefield :

Älskar den gamla Modellen<3 Har faktiskt ett konto som bara har hästar av starthästmodell ;) Om de ändå kunde sänka priset på dem så skulle man ha råd med alla ;)

Svar: Vad kul =D Jag hoppas, att de fortfarande stannar i SSO och inte försvinner nån dag. ;) Håller vi tummarna!
winterborn.blogg.se

#2 - - Cecilia Gladefield :

Hej! Var ett tag sedan du skrev här sist. Allt bra med dig? ^^
Vad tycker du om de uppdaterade starthästarna? Tog ett tag att vänja sig vid men jag tycker de blev väldigt söta, de fick behålla sin gamla charm. Samlar fortfarande på dem ;)
Ha en bra dag! Kram

Svar: Hej på dig! ;) Vad kul att du hör av dig! Ja, allt är bra med mig och jag lever fortfarande. :D Tyvärr saknas tid, för att hänga med. Jag har så mycket annat att göra och är bara online, för att fixa uppdrag.
Jag är rätt besviken om uppdateringen. Min känsla säger: de hastade fram grejen*, för att nöjda de, som tjatar och gnäller hela tiden (resp. så klart att fånga nya spelare). Det blir bara en halv sak. Framförallt tyckte jag om halsen, som var väldigt markant och försvann nu. Deras rumpa har blivit väldigt häftig, om synvinkeln är dålig, samt deras ben ser ibland konstigt ut XD Klart att man vänjer sig, men det finns inte mer en så stor skillnad längre. Till sist hämtade jag en gammal frieserhäst.

Nu spelar det ingen stor roll mer för mig, om det handlar om en starthästkopia eller en annan ras. I framtiden ska jag kolla färgarna, som faller i min smak. ;)

Tack och kram!
/Cyndi

* Det hade varit bättre, om de tog färgarna av kopiorna och transfererade på de nya modellerna. Så finns fortfarande en mix av ny och ny men ändå olika utseende. (t.ex. engelska fullblod, etc.) Jag har ingen aning, hur de tänkte här.
winterborn.blogg.se