RPG

Jag har flyttat till Jorvikstallet

Hej på er!
 
Nyligen har jag flyttat från Silvergladebyn till Jorvikstallet. Det kändes svårt för mig att bestämma det här, men det var den enda riktiga vägen, som jag kunde gå och det kändes helt rätt. Jag hjälpte överallt till och till sist var ingenting mer att göra för mig. Jag skulle inte vilja klaga, eftersom jag är helt nöjd att ha bott här, men jag känner, att jag måste gå vidare. Alltså stod jag framför en skylt och funderade litegran.
 
På den ena sidan helt ledset och på den andra sidan helt bestämt förklarade jag Steve min tanke, att jag skulle flytta med alla mina hästar.
 
Han var inte sur på mig - varför skulle han också -, utan förstod mitt beslut. Jag var inte ensam, svarade han. Det hände nu alltid oftare, att det yngre folket flyttade till en stor stad. Han var så snäll och jag skulle sakna honom och sitt stall. Ett verkligt trevligt ställe hade det varit!
 
Så red jag till min gamla lägenhet för att packa ihop de sista lådorna. Vilket avsked! Det blev tung om mitt hjärta och jag började nästan att gråta.
 
Hejdå Silvergladeby!
 
Hejdå slott! Kanske kommer jag en dag tillbaka!
Så red jag mot mitt nya äventyr. Vägen var lång och inte alldeles enkel, men vi hade kommit fram.
 
Jag flyttade i det samma huset, där Herman också bor. Vad roligt, att jag precis här hittade en lägenhet. Och nu till vintertiden är det väldigt fint här, eller hur?
 
Vårt nya hem! Jag är så glad! Jag är säker på, att jag också ska trivs här.
 
Ha det så roligt alla!