SSO slarvade med manen

Det var inte bara jag, som tyckte, att det ser konstigt ut med den nya engelska fullblodmanen. Nu har jag kommit på varför! Manen är spegelvänd och sitter fel på hästen. Tror ni inte? Så titta själva:
 
Skulle man vända manen, så skulle färgarna matcha bättre. Ser ni, vad jag menar?
 
Jag tycker fortfarande inte om den nya hästtypen. SSO lägger väldigt mycket märke på utseende och färger samt jobbar hård och är väldigt duktigt, men hästarnas beteende är väldiga oroliga och överdrivna, så att de verkar på mig helt onaturligt. Dessutom håller jag med en annan spelare: SSO blir mer och mer lika som andra hästspel. Karaktären, som starthästen tog med sig, försvinnar så småningom. Lite synd, tycker jag.
#1 - - Cecilia Gladefield:

Jag är också kär i de äldre hästtyperna. Håller med om att några av de nya animationerna är rätt överdrivna. Blir stressad när de slänger med huvudet åt alla håll och ser uppjagade ut. Det är en av anledningarna till varför jag inte fastnat för de nya hästarna än. En annan detalj är att jag personligen tycker att de nya hästarna är för "glansiga" att deras färger glänser mer så att skuggorna i pälsen nästan inte existerar och på så vis blir färgerna mindre realistiska. De äldre hästarna har mer djup och kontraster i sina färger och ser då bättre ut i mina ögon. Eller är det min dator som inte snappar upp grafiken på de nya hästarna tillräckligt bra? Vad tycker du om de nya hästarnas färger? :)

Svar: Då hade jag nu inte lagt så mycket märke på. Ja, om du säger det så ... ja, SSO har blivit modigare med hästarnas färger, som har blivit kraftigare, men även enhetligare och ja, som du säger, utan kontrast. Jag tycker, att de har hittat en ny köpmagnet och syndar sig på nu att lämna ut nya hästar månad om månad istället av ta sig tid för. De försöker att bjuda ovanliga resp. rastypiska färger, men de håller enkelt dem. Jag tror inte, att det är något fel med din dator. ;D Tack för din tanke!
winterborn.blogg.se

#2 - - Frida Silverfield:

Åh! Där har du en riktigt bra poäng. Ser verkligen ut som om manen sitter spegelvänd nu när du tagit fram bilder... Hoppas verkligen att de fixar detta. Haha elände.
Jag hoppas också att det inte blir som du säger, att sso börjar modifiera karaktärerna.. Jag håller stenhårt i min starthäst för att han inte ska glömmas bort och försvinna, och skulle avsky om de började ändra utseende på karaktärerna. Man har ändå hängt ihop med samma ansikte i många år nu. Måste finnas en broms någonstans tycker man.

Svar: Jag tror, om många spelare skriver till SSO den samma tanken, så ska de även höra på dem. Försöka, försöka, försöka (och hoppas)! ;D Tack för din kommentar!
winterborn.blogg.se

#3 - - Ellen Eveninggirl:

Håller med!

Svar: Tack ska du ha för din kommentar ;D
winterborn.blogg.se