Lätt irriterad ... ni med?

När jag läste på SSOs nyhetssida, att man kunde köpa de nya jorvikiska urhästarna nu, blev jag lite förvånad och irriterad. Ja, ibland bli språket använt fel och man kan lätt missförstå den egentligen budskapen. Så är det inte mer underligt för mig nu, att det fanns mycket bråk istället glädje för vinnarna. Jag tog fram tävlingstexten, för att kunna läsa om.
 
 
Resp. på svenska:
 
Där finns det inte ett enda ord över, att alla får köpa hästarna efter utvärderingen. Orden ger mer en känsla, att bara vinnaren med sin kompis får en speciell häst av SSO. Det måste helt enkelt gå åt skogen!
 
Nu kan man fundera och spekulera, varför det så är, som det är. Jag bryr mig inte om detta, men tänker, att man mycket hade kunnat undvika, om man hade berättat om anledningen (eller missade jag detta?). Vad tycker ni? Jag är bara nöjd, att allt löste upp sig och jag inte gick med på Instagram bara för den här enda tävlingen.
 
En annan missuppfattning kan eventuellt även uppstå här:
 
”Vi hoppas att ni alla kommer att älska dessa unika och fantastiska skönheter! Om du vill vara säker på att du får med dig en hem, så skynda dig, de är endast tillgängliga under denna veckan, och vem vet när Gary Goldtooth kommer att komma tillbaka?”
 
Jag har sett, att man inte bara får köpa en, utan alla tre. ;D
 
Ha det så roligt alla och ta det lugnare nästa gång! Ingenting äter man så het, som man hade lagat det!