Hulla di bulla

Så tycker jag, om jag skulle leta efter en ny häst av en bestämd ras. Skulle ni vilja sortera alla? Jag skulle göra detta! :D Okej, så börjar vi:
 
Han har så många platser, att man kunde köra runt alla "Starthästkopior", som finns i spelet. Då har alla "fri-account-spelare" även chansen att kunna köpa en likadan häst, när Ferdinand skulle stanna i Fort Pinta. De andra typerna skulle vara en "premium", eller hur?
Då kunde alltså finnas 30 hästar (jämte i Fort Pinta):
Danskt varmblod
Engelskt fullblod
Holländskt varmblod
Morganhäst
Morab
Achaltekeer
Oldenburgare
Painthäst
Appaloosa
Westfalisk häst
Selle francais
 
Resp. bland annat uppdelat och blandat i
... alltså en blandning av Ferdinands hästmarknad.
 
Här får alla "gamla" ponnyer gärna vara, som finns i spelet:
Jorvikisk ponny
Chincoteagueponny
 
Hos Steve skulle frieserhästarna inte stå, eftersom han är en bonde och behöver "bondgårdshästar". Jag kunde föreställa mig, att tinkerhästarna (ridbar med level 6) väl passar hit.
Tinkerhäst (Level 6)
 
Önskan: Ardenner, Bretone, Percheron
 
Marley är en cowboy-fan. Här passar alla westernhästar väldigt bra, så tycker jag. Då finns de här raserna:
Morganhäst
Painthäst
Appaloosa
Quarterhäst
 
Baronessen har ju väl en galoppbana. Då kunde jag tänka mig, att hon har en typisk engelsk stil, tycker om tempo och vill inte ha några "bondgårdshästar", utan av ädelt blod, som:
 
Engelskt fullblod
 
arabiskt fullblod (ridbar med level 10)
 
Önskan: Orlovtravare
 
Här skulle jag sortera in alla islandhästar. Området är bergigt och ojämt. Här passar en ponny-ras väldigt bra som islandshästarna.
Islandshäst (ridbar med level 16)
 
Önskan: Haflinger, Gotlandsruss, Highlandponny
 
Valedale är en portal, som för till dinosauriernas glömda dal. Då vore det inte så dumt att ha alla "kalla" hästar här, eller? Då skulle de finnas:
Nordsvensk brukshäst (Level 8)
 
Önskan: Shetlandsponny
 
Jag är helt nöjd, att det finns fjordhästarna här. Perfekt! =D Man kunde fundera, om de även passar bra till Firgrove och den nordsvenska brukshästen skulle vara här, men det är bara en liten förändring, menar jag.
Fjordhäst (Level 15)
 
Gyllenbladsstallet är lite svårt att bedöma. Det är ett robust fritidsstall, där väldigt bra kunde passa islandshästarna. Men jag bestämde mig att placerar frieserhästarna hit, eftersom det inte finns en bra plats för "dressyrhästar". Dock fritid är en bra kompromis, eller?
Frieserhäst, friesisk sporthäst (ridbar med level 8)
Frieserhäst (ridbar med level 12)
 
Önskan: Holsteiner
 
Jakob är rolig! =D Han påminner mig på en fransman med sin hatt. Då kunde jag tänka mig att träffa rasen Selle francais här. Annars har jag ingen idé för det här stället. :/
Selle francais
 
Önskan: Boulonnais
 
Jag saknar så lite en köpplats i Jarlaheims stall. Det kunde vara ett bra ställe, eller? Då kunde också väldigt bra passar frieserhästarna. Men tyvärr finns det ingenting här. :/
 
Fullträff, som jag menar. =D En perfekt plats för Shirehästarna!
Shirehäst (ridbar med level 8)
 
Önskan: Clydesdale
 
Ingen särskild plats, så att det också kan finnas "typiska" hästraser, som:
Danskt varmblod
Holländskt varmblod
Oldenburgare
etc.
 
Önskan: Knabstrup
 
Det här området påminner mig på den italienska rivieran, så att jag skulle sortera in den spanska Andalusiern här, eftersom den är en sydländsk typ.
Andalusier (ridbar med level 8)
 
Önskan: Murgese
 
Det finns ingen ras kvar, som jag kunde tänka mig att placera hit. Då får vi väl vänta, vilka raser ska komma i framtiden. ;) Om jag kunde bestämma: Criollo, Lusitano, Paso Fino, Marwarihäst, Camarguehäst, Connemaraponny, Sorraia etc.
 
Jag är nöjd med, att Welshponnyerna finns här. ;D
Welshponny
 
Jag skulle ingenting ändra här! =D Gary är ju speciellt och det får så vara.
Jorvikisk urhäst
 
Vad tycker ni? Kunde ni gå så med eller hade ni andra tankar? ^^ Ha det så roligt!
#1 - - Cecilia Gladefield :

Åh vilka roliga idéer! :D
Håller med på alla önskeraser också, speciellt Ardenner,Breton, Percheron och Clydesdale <3 Är lite partisk och mer kär i kallblodshästar ;D <3
Jorvikstallet önskar jag oxå att de hade ett försäljningsstall där,kanske i hästhagarna utanför stallet? ;P

Svar: Ja, det finns så många fina kallblodshästar :D Tack för kommentaren!
winterborn.blogg.se