Nu ska nivån sjunka … väldigt djupt …

Ja, jag ska spela med spelet: sjunk nivån! Allvarligt! Dock vad handlar det om:
 
Klagare, som klagar om klagare. Herregud! Nu ska jag alltså klagar om klagare som klagar om klagare. Någon som har lust på att fortsätta kedjan och skulle vilja klaga om mig? Det kunde bli en roligt grej! Nej … jag skojar bara. ;)
 
Hur jag tänker då:
 
Jag retar mig mer på dem, som klagar om klagare än på dem, som bara klagar om något. Då trampar jag själv väldigt fort i denna fälla. Jag vill inte säga, att jag är bättre, men jag är medveten om det här, så att jag aktivt kan lära mig att hantera situationen på ett bra sätt. Men, var och en får ju väl yttra sin åsikt med alla sina känslor och då spelar det ingen roll, om jag håller med eller inte eller om det känner fel eller rätt på ett annat sätt. Det är en allemansrätt (ja, också att få svara på). Naturligt skulle man akta på ett visst tonfall, som inte alltid funkar bra. Wayne. Dock garanterar sådana klagare för en negativ stämning och därmed också negativa inställningar, eller hur?
 
Då kommer nu klagarnas klagare i spelet, som fortsätter sprida den här negativa stämningen och pekar precis på de otrevliga, orätta klagarna, att man väl skulle vara snäll, trevlig osv. mot varandra, men själv inte hittar en bättre ton och undrar sedan, att svarets ton blir hårdare med. O-k-e-j. O_O Då undrar jag: Vilka är ni då? Deras mammor och pappor? Moralpolisen?
 
Time-out! Dålig argument resp. är det inget … men ändå en dålig cirkulation.
 
Visst finns det personer, som behöver sin uppmärksamhet, som de kanske inte har fått från sina mammor och pappor, och behöver sin applåd med varje ord. Jamen, låt de! Tyvärr finns det tvärtom också personer, som är sugen på att leta efter sådana klagare, för att kunna kännas själv bättre och för att få sin egen applåd. Skit på detta! Prata, diskutera, argumentera med varandra eller låt bli, om du inte kan göra resp. visa det bättre. Vem vill nog veta, vilka har rätt? (Man vet ju, alla medaljer har två sidor och därmed blir medaljen inte oäkta.) Det vet man aldrig innan, utan först sedan, när resultatet står skriven.
 
Om ni tycker, att världen behöver mer positiva inställningar, så gör detta istället av fortsätta sprida den här sjunk-nivån-kedjan!
 
Förlåt för denna negativ utflykt! ;D Så ska den bli positivare nu:
 
Ett leende för dig!
 
Skratt är smittsam; den få tag på dig som en influensa.
 
Om någon möte mig med ett leende, så ger jag direkt den ”vidare”. Var och en ser min flin. Och om jag ser folket, som det ler, vet jag, att de har iakttagit mig. Ett enda leende kan gå runt i världen som en skatt. Om du nu känner ett leende, låt det inte osedd.
 
Börja en epidemi och infektera världen!
 
 
För varje person behöver ett leende!!!
 
Ha en bra och skrattsam helg! ;D
#1 - - Cecilia Gladefield:

Fint skrivet :D Håller med i mycket av det du skriver. Fler borde tänka på detta ordspråk: " Om du inte har något snällt att säga så håll det för dig själv". Trist när folk spyr ut sig negativitet utan att tänka efter. Kill hate with kindness ;P <3