RPG

Dags att önska sig några grejer till jul

När jag kom i köket i morse och kollade min almanacka hoppade direkt en siffra i mitt öga: 24. Jag tror, att det inte är ovanligt, att man måste tänka på jul då, som är precis om 3 månader. Julfesten är med en stor händelse i året och man skulle tidig vara förberedd utan att få stress och ha det mysigt under den underbara adventstiden. Sedan jag flyttade till Marshmallow Clouds Silvergladeby hade jag inte firat festen med min familj. De hade bara fått ett stort paket av mig och tvärtom. Helt tråkigt egentligen, men vi tänker på varandra och det är det viktigaste, att alla mår bra. Min mamma är ofta ledsen, att jag gick bort. Jag tror, att ingen mamma önskar sig, att sina barn flyttar på ett annat land. Nyligen ringde hon och vi pratade länge med varandra. Då märkte jag tydligt, att hennes önskan var att komma hem igen. Det gör också lite ont i mig, eftersom jag fortfarande vill stanna här och lever mitt liv. Det känns så svårt att hantera situationen. Dock tror jag, att hon ska övervinna allt med tiden.

Jag vet inte, om jag ska få dessa grejer:
1. Vinterträns
2. En australisk träns (väldigt lite speciellt och roligt)
För min syster Sandy tänkte jag mig att ge bort en svensk tävlingsdress för hennes hästar. Det ska bli en skoj! =D