RPG

En lördag

Hej på er!
 
När jag vaknade imorse, då var det inte varit en bra start i dagen. Himlen var tapetserad av gråa moln och ingen sol kunde jag upptäcka. Snart ska himlen gråta, tänkte jag då. Men nej, vädret har blivit bättre nu och solen hörde uppenbarligen min bön, för den har kommit ut och kikar nu fräck på världen. Idag var jag lite på väg och undrade igen, vaför jag hade fått post av företaget Star Stable. Jag vill inte klaga, eftersom jag tycker om presenter och skärskild överraskningar! Alltså red jag till posten och som förväntat var Derek redan där. Paketet var rätt stort och jag hittade ett brev:
Spännande! Jag kunde inte vänta, var helt nyfiken och öppnade direkt. Tada, de hade skickat en sadel.
Rätt snyggt jobbat, menar jag. Den kunde något vara för vintern. Lädret kändes ädelt och mjukt med en bra kvalitet. Jösses, den måste vara väldigt dyrt! Fortfarande förstår jag inte, varför jag får sådana presenter av detta företag. Jag skulle leta efter något hemma, som kan visa på det här. Men hur som helst.
 
I tidningen hade jag läst om de nya hästarna, som hade kommit till Jorvik. Några kunde jag redan träffa på väggen, men jag gjorde själv en utflykt till paddockön i området skördebygden, för att se dem så på riktigt i lugn och ro.
Ett väldigt snyggt stort exemplar av shirehäst med en fin färg och intressant bläs. Dess päls är kort, jämn och glänsande. Dock är då något, som lite verkar konstigt. Hästens exteriör vill jag mena. Dess bakben synas lite för kraftigt och mäktigt medan frambenen lite ser ut för smal, kort eller lång och för vid fram. Hade uppfödarna lagt ett speciellt märke till detta? Det kan absolut vara, att man får en annan känsla, om man sitter på den, men jag vet inte så rätt, om jag har ett behov att prova. Man måste tänka på, att de inte är som normala hästar eller några leksaker, utan riktiga arbetsdjur! Man måste ständigt sätta dem under power. En jätte bra körhäst! Tyvärr finns det ingen vagn, som de kunde dra.
 
Till dagens sist bad jag en kompis att ta kort av Sony och mig. Just i detta ögonblick måste han bajsa.
Vad som helst, så är livet och ha en bra dag alla! =D
#1 - - Jamie:

Älskar din blogg! :D

Svar: Vad kul att läsa! ^-^ Tack ska du ha!
winterborn.blogg.se