Sjukdom hos islandshästarna?

Hej på er!
 
Jag har ingen aning, vem födde upp islandshästarna, men när jag hade sett islandshästarna den första gången, så tänkte jag: är de friska? Kan ni ana, vad jag menar? Titta på bilden och på frambenen:
 
Står en normal häst så där? Jag var lite chockad och jag vet inte, om jag skulle stödja denna felställning genom ett köp. Söta är de alla, men friskhet går tydligt fram! Eller?
#1 - - Annie waterpie :

jag gissar faktiskt på att de kan ha och göra med just hela kapaciteten av rasen. Då Islandshästen är en av de mest renrasiga hästarna i världen och den är väldigt tålig på många vis. Så ifrån min gissning är det nog bara bra med utåtriktade tår på en häst. iaf i detta fallet då det kanske ger en bättre stadga gentemot deras gångarter och tåligheten arbete. :)