Min guldfärgade drömhingst "Summerjumper"

Ridperiod:
sommar, från juni till augusti
 
Namn:
Level:
 
Kön / Ålder:
Mankhöjd / Färg:
 
Ras / Typ:
Ursprung:
 
Träning:
Karaktär:
Summerjumper (egentligen Goldhunter, Smeknamn: Jumper)
15
 
Hingst / 9 år
1,59 m / Gulbrun
 
Achaltekeer
Turkmenistan
 
styrke, vighet, uthållighet
pålitlig, bussig, arbetsam, distanshäst
 
(Bearbetning med Gimp 2.8.8)
 
Hade jag egentligen redan berättat om Summerjumper?
Jag tror inte. Åtminstone kommer det inte ihåg, att jag har berättat om honom. Okej, då läser jag in det nu.
 
Kan ni komma ihåg på Goldhunter? Precis, den vackra achaltekeern av min storasyster! Tyvärr rider hon inte mer så mycket, därför att hon har mycket jobb och nyligen fick hon även ännu en ny jätteung hingst i stallet, som måste hon ta hand om. Hon skrev i ett brev till mig, att Midnight Madness (kallas Maddy) verkligen är en fantastisk häst, men han kan svika. Jag vet, att Sandy har mycket erfarenhet som ryttare och kan klara det! Det tänker hon även och berättade därutöver, att Maddy kan ännu lära sig så många saker. Sandy kämpar dagligen hårt för hans skull och det finns farliga situationer, där jag är rädd om båda.
Nu och eftersom Sandy vet, att jag är förälskad i Goldhunter, fattade hon ett beslut då: Goldhunter ska resa till mig därmed jag kan bry mig om honom. Det var en härlig överraskning för mig! Direkt måste jag ringa till henne och efterfråga, om det verkligen var sant! Hon skrattade bara och gladde sig för mig. Det var även okej för henne, att jag gav Goldhunter ett nytt namn: Summerjumper. Ja, så var det. Nu är han hos mig ... hela sommaren!